Crossfit och avsaknad av gemenskap.

Har idag för första gången testat på Cross Fit. Mycket speciellt får man ändå säga, mycket arnvändning av sin egen kropp, på ett träningssätt som jag verkligen inte är van vid. Intressant och roligt. Man inser hur tufft träningspasset verkligen var. Är nu helt slut i axelarn, orkar verkligen inte lyft armarna över axelhöjd mer för denna dagen. Stior frågan är hur blir det i morgon? vill jag vet, nja inte i nu läget. Får nog köra ett litet träningspass på jobbet innan arbetspasset startar. 
 
Men en sak hann ikapp mig på träningen och det är hur mycket jag saknar en gemenskap, en gemenskap jag aldrig direkt har haft heller. Ensamheten har varit mycket stor under en mycket lång tid i mitt liv. Men att flytta till en stad och försöka hitta nya vänner är lättare sagt än gjort. Alla jag känner och umgås med är kollegorna men hur ska jag finna ny vänner utanför arbetet? hur gör jag det bäst? 
Nu när lägenheten är näst intill klar efter flytten så märker jag av hur mycket tid jag nu har till att göra en massa saker och åter igen står jag där att göra alla sakerna själv. Jo vänner har jag men de har alltid varit på långt avstånd hela tiden oavsett vart jag än har bott. 
 
För skoj skull så skrev jag singel i Borås på google och ser hur olika dejtingsidor radar upp listan efter det sökfältet. Men jag har testat dejtingsidor och stötar bara på en massa folk som gör mig bara mer förbryllad på om det ens finns något att finna vänner eller en partner ens. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0