Städning och kalasförberedelser.

Effektiv Lördag blev det allt idag.
Startade dagen med att grädda en tårtbotten inför tårtan som ska bjudas på under morgondagen, under tiden gotta till sig ugnen blev det en lugm frukost framför tv. Kollar om serien Outlander, en serie som jag spanat på innan och verkligen fastnade för. Är direkt ingen person som gillar våld ocg krig men den har en historia i sig och att då få se dramat i den gör den snarare bättre och då kan jag tillåtar att se på våldet som finns i den. Sedan ska vi inte prata om alla dessa olika underbart vackra vyer över skottland som finns i serier, vyer som gör en verkligen lockad att åka till skottland och spana in dem själv. 
 
Iallafall när tårtbottnen var klar så blev den en skön promenad ner till badhuset i solens underbara sken, passa på att njuta av solen får man allt göra medan den är framme. 50 minuter simning senare blev det en promenad via torget och en Vaniljlatte från Espresso House innan det var dags för damsugning och moppning av golvet i nästan hela lägenheten. Sitter nu och njuter av den ljuvliga doften från moppning som bara gör en lycklig in i själen att varit duktigt med att att snygga till golven.  
 
Lyckas plocka ihop det lilla jag har av julens prydnader fått ner med det till förrådet, älskar julens alla småpynt men har nu istället något att se fram emot till årets december månad. Iallafall sitter nu och pausar med detta blogginlägg en stund. Förtsättning av dagen blir att bygga ihop tårtan till i morgon, blir lite kalas med familjen och firar mig själv 2 dagar tidigare. 29 år på tisdag, usch vad tiden går, ibland känns det som det var i går men var 7 år och inte 28 typ. För ja 29 åring kan jag ändå inte titulera mig förens på tisdag morgon vid 08:48 ändå. Då lär jag iallafall ha kommit hem från nattpasset och kanske till och med hunnit att somna några timmar. Återstår att se. 

Mitt 29 åriga liv kommer det ske en jäkla massa förändingar, utveckligen och framsteg på sina sätt och massa bakslag med för det blir det alltid på något sätt. Men ett år med att bearbeta ryggsäken för fulla muggar och en jäklar massa inre fokusering och utveckling i mig själv. 
 
 
Denna bilden har jag fotat själv och förstorade upp på Canvas som en julklapp till mig själv. Under morgondagen får jag hjälp av pappa att äntligen kunna få upp den på väggen ovanför tv. 
Bara älskar motivet och hur bra den blev. Mitt verk som jag kan njuta av varje dag nu mera <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0