Träningen är åter igång.

Med 2 lediga dagarn har jag utnjyttjat dem till träning av olika slag. Igår promenerade jag ner till Knalleland och gick in till Nordic Wellness och skaffade ett träningskort hos dem för att kunna träna båda gym och gruppträning på alla desa klubbar i Borås. Passade då på och köra lite träning av kroppens olika muskler innan en promenad bort till torget innan jag fortsatte hemmåt. 

Blev inhandling av BCAA pulver att inta under träningen för att hjälpa kroppen till återhämtning och återuppbyggning av muskelaturen i samband med träning. 
 
Idag blev det istället 50 min simning och skönt var det att få simma loss den färsta träningsvärken från går dagen. Samtidigt som jag kan filosofera ut ordentligt under tiden jag betar längde efter längde i bassängen. Att för några år sedan hade jag inte pallat av att simma fram och tillbaka och blivit uttråkad fort men något har förändrats på den fronten. Idag är det inga problem att simma där fram och tillbaka, tankar vandrar iväg och kroppen går på automatik, blicken är i verkligheten för att kunna förflytta sig mellan alla de andra simmarna. Det har blivit en skön avkopplande träningsmöjlighet sedan jag skaffade årskortet på simhallen. Det bästa är kroppens längtar till den stunden som blir i bubbelpoolen för att hjälpa cirkulationen ut i alla musklerna och få koppla av med lite värme samtidigt. 
 
I morgon blir den en skön promenad med Q i Målsryds skogsmiljö. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0